Menu

14.07.2013

Tłumaczenie: międzynarodowy sukces Violetty!

Tłumaczenie: międzynarodowy sukces Violetty!


Portal lanacion.com podjął się przeanalizowania sukcesu Violetty na całym świecie, korzystając z pierwszego koncertu w ramach En Vivo który zgromadził w teatrze Gran Rex około 180 000 osób. 
Postanowiłam przetłumaczyć owy artykuł, zwłaszcza, że zawiera on wiele ciekawych liczb: między innymi oglądalność i wyniki sprzedaży płyt, które są bardzo imponujące.

W zeszłym roku, kiedy w sieci pojawiło się kilka klipów z Violetty przed premierą na Disney Channel, nikt nie wiedział, że ten projekt osiągnie sukces na taką skalę. Rzeczywistość przerosła najśmielsze oczekiwania i fenomen Violetty sięga najdalszych zakamarków świata. Dziś produkcja idzie na przód, tym razem w wydaniu teatralnym w ramach 60 koncertów w kraju [Argentyna] i za granicą. 

Violetta rozpoczęła nadawanie w Ameryce Łacińskiej w dniu 14 maja 2012 roku (z wyjątkiem Brazylii, gdzie swoją premierę miała we wrześniu ubiegłego roku). Po wyemitowaniu 40 odcinków, oglądalność wzrosła o 93% , a po kolejnych 40 o 50%. W sferze publiczności od lat 4 do 11 kanał jest na pierwszym miejscu. Całkowite skumulowanie liczby widzów w 2012 roku na całym kontynencie (wraz z Brazylią) pokazuje, że program ten obejrzało 76 milionów osób w 22 milionach gospodarstw domowych.
[...]

Serial posiada międzynarodową obsadę, która obejmuje osoby z Argentyny, Meksyku, Brazylii, Hiszpanii i Włoszech, a obecnie transmitowany jest w Ameryce Łacińskiej, Hiszpanii, Włoszech, Francji, Izraelu, Rosji, Rumunii, Bułgarii, Ukrainie, Polsce i Turcji. 

Po sukcesie w telewizji, marka Violetta wydała pierwsze produkty związane z serialem. Reakcja młodych widzów była natychmiastowa: pierwsza płyta sprzedała się w nakładzie 187.000 egzemplarzy w Argentynie, 31.000 w Brazylii, 17.000 w Wenezueli, 18.000 w Meksyku, 9.500 w Kolumbii, 7.500 w Chile i 6.500 w Urugwaju.

Po premierze drugiego sezonu w maju została wydana druga płyta z piosenkami z serialu. Wyniki sprzedaży już są porównywalne do tych pierwszej płyty. W Argentynie sprzedano już 148.000 albumów, w Brazylii 26.000, w Meksyku 14.000, w Wenezueli 12.000, w Kolumbii 9.500, w Urugwaju 9.000 a w Chile 4.000.

Po płycie, drugim dużym projektem miał być taniec i śpiew. Pierwsze doświadczenie obsada przeżyła podczas show na żywo - Radio Disney, które odbyło się w Luna Parku w listopadzie 2012 roku. W wydarzeniu uczestniczyło 13.000 osób. Te piosenki i choreografia była zaledwie zarodkiem show Violetta EN VIVO, które rozpoczął dzisiejszy koncert. 

Następnie obsada rozpocznie objazd, który zaprowadzi ją do wielu krajów w Ameryce Łacińskiej i na starym kontynencie. 

Kolejnym obszarem, gdzie rozwija się sukces Violetty jest internet. Oficjalna strona Violetty dla Ameryki Łacińskiej i Brazylii ma 10 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie, a filmiki uzyskują nierzadko po 40 milionów odsłon. Oficjalny kanał Disney Channel Latino na YouTube odnotował 350 milionów wizyt.

Sukces w Europie przejawił się we Włoszech, gdzie niedawno rozpoczęto nadawanie drugiego sezonu. Pierwsze dwa odcinki pod względem oglądalności dorównały takim hitom jak "Auta", "Toy Story 3" czy "Kroniki Narnii". 

Nie wiem jak Wy, ale ja jestem ciekawa polskich statystyk oglądalności i sprzedaży płyt.

4 komentarze: